|
Wiem jak się nazywam, wiem, gdzie mieszkam!
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1738 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest, aby już małe dzieci znały swój adres zamieszkania. Lekcja ma za zadanie uświadomić zarówno dzieciom jak i rodzicom, że znajomość własnego adresu jest pomocna w wielu sytuacjach, czasem trudnych dla dziecka.
Temat: Wiem jak się nazywam. Wiem, gdzie mieszkam. Cele:
- utrwalenie zasad pisania imion i nazwisk oraz miejscowości
- utrwalenie wiadomości o rzeczownikach oraz stosowanych do nich pytań
- doskonalenie umiejętności zapamiętania własnego adresu
- zachęcanie do wspólnej zabawy
Metody:
- pogadanka
- rozmowa kierowana
- ćwiczenia w pisaniu i mówieniu
- praca w grupach
Formy:
Oczekiwane efekty – uczeń potrafi:
- wymienić nazwę swojej miejscowości
- zna swoje nazwisko i imię
- wie, że imiona, nazwiska oraz nazwy miejscowości piszemy wielką litera
- potrafi bawić się w grupie
- potrafi malować farbami
Środki dydaktyczne: magnetofon, nagrania na płytach CD, szare arkusze papieru, farby, kolorowe kartki. Przebieg:
- Powitanie rodziców przez nauczyciela i dzieci.
- Wspólna zabawa integracyjna „Iskierka”.
- Wyjaśnienie tematu zajęć: „Wiem, gdzie mieszkam. Wiem jak się nazywam”.
- Praca w grupach: dzieci otrzymują na kartkach pytania „kto to?” „co to?” i tworzą dwie grupy. Każde dziecko otrzymuje kopertę z różnymi rzeczownikami (nazwy ludzi, roślin, rzeczy, zwierząt, przedmiotów). Dzieci mają za zadanie posegregować rzeczowniki zgodnie z pytaniami.
- Głośne odczytywanie rzeczowników: pierwsza grupa czyta rzeczowniki zgodnie z pytaniem „kto to?”, druga grupa zgodnie z pytaniem „co to?”.
- Praca indywidualna. Każde dziecko otrzymuje w kopercie rozsypankę wyrazową (własne nazwisko i imię). Każde dziecko ma za zadanie ułożyć rozsypankę, a następnie odczytać głośno.
- Zadanie dla rodziców. W tym samym czasie, gdy dzieci składają swoje imiona i nazwiska rodzice piszą własne imiona i nazwiska na małych kartkach i przyklejają je na tablicy. Dzieci szukają karteczki z nazwiskiem i imieniem własnego rodzica i na odwrót przyklejają ją na ubraniu swojego rodzica.
- Praca w zeszytach. Każde dziecko pisze w zeszycie:
- Nazywam się........................
- Mieszkam w.........................
- Rozmowa z dziećmi mająca na celu uświadomienie ich jak ważna jest znajomość własnego adresu.
- Wspólne zajęcia plastyczne dla rodziców i dzieci. Rodzice siedzą naprzeciw swoich dzieci. Każda grupa (dzieci i rodzice) próbują na szarym papierze namalować nawzajem swój portret.
- Wystawa prac.
- Zaproszenie rodziców na uroczystość z okazji Dnia Matki w dniu 26 maja. Wspólna zabawa ruchowa „Mam chusteczkę haftowaną”.
Opracowała: Maria Bierzuńska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|